V letu 2025 bodo sodniki Gimnastične zveze Slovenije pridobili novo usposobljenost za obdobje 2025 – 2028 in s tem tudi licenco za opravljanje strokovnega dela v gimnastiki za leto 2025. Kljub temu so se vse panoge, razen ritmična gimnastika, odločile, da naredijo v okviru Kongresa GZS tudi predavanje za sodnike oziroma sodniški del, s poudarkom na predstavitvi novosti v sodniških pravilnikih, kar je zanimivo tudi za trenerje. Sodniška tematika bo potekala v dopoldanskem delu, potem pa bo sledilo krovno predavanje, ki je obveznost za vse trenerje, ki potrebujejo licenco za opravljanje strokovnega dela v gimnastiki za leto 2025. Oba dela bosta potekala na Fakulteti za šport.
Krovno predavanje osvetljuje izkušnjo prepoznavanja in premagovanja motenj prehranjevanja v športu ter izpostavlja moč pozitivnega okolja, ki podpira športnikov razvoj. Skozi osebno zgodbo in praktične nasvete se bomo osredotočili na ustvarjanje podpore, ki ne le preprečuje težave, ampak omogoča uspešnost in zdravje športnikov na dolgi rok.
Tekmovalka bo delila svojo osebno izkušnjo z motnjami prehranjevanja, kot so anoreksija in RED sindrom, ter opisala, kako ji je uspelo uskladiti vsakodnevno borbo in šport. V zgodnjih fazah motnje njeni težavi niso bile prepoznane, zaradi česar v začetku ni prejela ustrezne podpore. Ko je bila motnja prepoznana, je pri trenerjih prejela maksimalno podporo, vendar ta podpora ni bila povsod enaka. Na nekaterih področjih ni bila dovolj ustrezna ali prilagojena, zaradi česar je motnja napredovala.
V drugem delu predavanj bomo raziskali, kako lahko s pomočjo pozitivne psihologije, osredotočanja na športnikove moči in ustvarjanja podpore v pozitivnem okolju preprečimo podobne težave. Predstavili bomo praktične rešitve in nasvete, s katerimi lahko ustvarimo varno okolje, ki spodbuja zdrav razvoj in uspešnost športnikov vseh starosti.
Po krovnem delu sledi krajši odmor, znotraj katerega se morajo strokovni delavci premestiti v Gimnastični center Ljubljana, kjer bo potekal trenerski del, razdeljen po posameznih panogah.